Elements of a Restaurant Employee Handbook
En handbok för restaurangarbetare innehåller allt som en anställd behöver veta om företagets policy, ansvar och uppgifter för varje jobb och de standardprocedurer som observeras på arbetsplatsen. Denna handbok styr en anställdes beteende samt beteende hos chefer och handledare.
En handbok för restaurangarbetare som misslyckas med att täcka alla möjliga ämnen som är relaterade till anställning och personalledning är öppet för felaktig tolkning, vilket kan leda till bristande hantering. För att undvika misshantering bör en bra anställningshandbok innehålla följande delar:
1. Ansvarsbegränsning och bekräftelse
Detta avsnitt garanterar att du och dina anställda överens om att följa de policies som ingår i restaurangens handbok. Medarbetaren undertecknar bekräftelsen att han eller hon har läst handboken och förstått företagets policy.
2. Allmänna företagspolicyer
Dessa principer följer i allmänhet den gemensamma lagen om arbetskraft och sysselsättning. Utöver lagen har du också personligt utrymme att lägga till andra anställdas riktlinjer som styr ditt anställdas beteende medan du är på jobbet. Policyn om jämställd sysselsättning och viljans anställning bör ingå i din restaurangarbetares handbok.
3. Arbetstid, ersättning och förmåner
Så länge du betalar dina anställda på grund av en hård dags arbete, är det bra med regeringen. Men som arbetsgivare har du rätt att erbjuda mer än grundlönen. Flexibla arbetstider, betald ledighet och ytterligare anställningsstöd är bara några fördelar som dina medarbetare kan njuta av under din förvaltning.
För begränsade eller snabba servicerestauranger fungerar en handbok för universell restaurangarbetare bra, men för fullservice-restauranger fungerar specialhandböcker för olika typer av positioner bättre, särskilt när du vill ha lönekalkyler för att varje position ska förbli konfidentiell.
4. Standardprocedurer och klädkod
Du ska skräddarsy din handbok för restaurangens anställda baserat på vilken typ av restaurangservice du tillhandahåller. Fullservice-restauranger har ofta specialiserade handböcker för varje position, medan avslappnade matsalar fungerar bra med en universell handbok som varje ny anställd får som en del av restaurangpersonalutbildning.
Now you can check
patriciastockholm.se
Comments
Post a Comment